Hvězdou okresních trávníků se stal Petr Dolejš

05.04.2013 09:27

Kolín –  Ve své kariéře toho moc nevyhrál. Za to nyní se může pochlubit pořádným vítězstvím. Petr Dolejš totiž opanoval anketu Kolínského deníku: Hvězda okresních fotbalových trávníků. „Jsem mile překvapený a moc si toho vážím, obstát v takové konkurenci," byla první slova vítěze.

 

Z celkového počtu 412 hlasů jste jich získal 95. Je vidět, že máte hodně příznivců…
Počet hlasů mě potěšil. Musím říct, že jich je dost, vím, že mi nějaké hlasy poslala rodina a přátelé. Ale i ostatním za ně moc děkuji.
Sledoval jste nějak tuto anketu? Mluvilo se o tom třeba u vás 
v kabině?
Já osobně jsem to moc nesledoval, protože jsem nevěřil, že bych se mohl umístit někde nahoře. V kabině mi to kluci přáli, hlavně Roman Hošek.
Co uděláte s cenou? Bude mít nějaké speciální místo?
Ještě nevím, ale nějaké čestné místo pro ni určitě najdu, aby ji manželka měla na očích (smích). A určitě to oslavíme.
V kolektivních sportech bývá zvykem, že se platí do společné kasy za „cokoliv". Bude vás tato cena něco stát?
Jelikož jsem v Ratboři pokladník, tak si sazbu určím sám, takže mě to moc stát nebude (smích). Ne vážně, kluci mě určitě o něco stáhnou, ale hlavně to budu mít teď pořád na talíři, když se mi něco nepovede. Hlavně od Romana Hoška (směje se).
Jste hráčem Ratboře, které patřilo po podzimní části páté místo v I. B třídě. Na nováčka slušné umístění. Jste s tímto umístěním spokojeni, nebo to mohlo být třeba ještě lepší?
Ano, je to slušné umístění. Jsme spokojeni, i když paradoxně se nám více dařilo na hřištích soupeřů. A mít lepší výsledky v domácích zápasech, tak jsme asi i víc nahoře, ale to už bychom chtěli moc, protože v této skupině máme proti sobě kvalitní soupeře. Trenér to ale pořád vidí na postup (smích).
Co stojí za tímto úspěchem?
Asi naše zkušenost a skvělá parta. Ve fotbale na téhle úrovni je důležitá parta v kabině a tu my máme výbornou. Jsme spolu už delší dobu, tak každý víme, co můžeme od každého na hřišti očekávat.
V posledních sedmi letech jste hráčem Ratboře, ale připomeňte svoji kariéru trošku blíž…
U mě je to jednoduché, moc jsem toho neprošel. V dorostu jsem odešel z Ratboře do Uhlířských Janovic, kde jsme kopali I. A třídu. Odtud jsem 
v roce 2005 přestoupil zpět do Ratboře.
Kde se vám líbilo nejvíc a proč?
V obou týmech je to srovnatelné, v obou byla a je skvělá parta a na tu já hrozně dám. Kvůli tomu totiž fotbal hlavně hraji. A proto jsem nechtěl přestupovat někam dál.
Na kterého trenéra vzpomínáte nejraději?
Hodně mi dal po fyzické stránce pan Rybka v Janovicích a před ním ještě pan Boubín v dorostu. Jinak bych ale nechtěl na někoho zapomenout, rád jsem trénoval v Ratboři pod panem Švarcem a i teď pod panem Pěkným.
Když jste přestupoval z Uhlířských Janovic do Ratboře, bylo to hlavně proto, že jste si chtěl zahrát se svým bratrem v jednom týmu?
Určitě to byl také jeden 
z důvodů, ale hlavní roli sehrála časová náročnost.
A jaké je to hrát vedle bratra?
Jo, super. Na hřišti si vyhovíme a oproti mně je i zkušenější, takže se od něj můžu pořád něco naučit (smích).
Jaký je Mirek podle vás fotbalista?
Brácha je v týmu jeden 
z nejlepších technických hráčů a určitě bych si od něj vzal právě tu jeho techniku a výborné krytí míče (směje se).
Hecujete se mezi sebou? Jaké to bylo třeba v mládí?
My se spíš ve fotbale podporujeme a pomáháme si. Hecujeme se hlavně v tom, že on je Bohemák a já Slávista (smích). V mládí jsme vyrůstali v Kořenicích, odkud pocházíme, a na místním hřišti jsme toho ve volném čase spolu hodně nakopali.
Co máte v plánu dělat, až skončíte s aktivní kariérou? Nedáte se třeba na trenérskou dráhu?
O tom jsem ještě nepřemýšlel. Doufám, že je to ještě daleko, ale trénovat by mě asi bavilo.
V poslední době se pořád vedou polemiky o tom, kdo je lepší fotbalista. Jestli Messi nebo Ronaldo. Jaký je váš názor a který z těchto hráčů je vám bližší?
Oba jsou to výborní fotbalisté a uznávám je. Ale mě je bližší Messi. Hrozně se mi líbí jeho technika s balonem a zakončení.
Čistě hypoteticky: kdyby jste byl fotbalovým funkcionářem a měl jednu možnost něco změnit, co by to bylo?
To opravdu nevím, ale nejvíc fotbal trápí jako v celé společnosti korupce, ale to se těžko prokazuje.
 
Výsledky
1. Petr Dolejš (Ratboř) 95, 2. Petr Chlumský (Býchory) 83, 3. Lukáš Lev (Zásmuky) 81, 4. Daniel Richter (Třebovle) 80, 5. Martin Snížek (Kouřim) 22, 6. Jindřich Vaněk (Zásmuky) 21, 7. David Čižinský (Kolín) 15, 8. Lukáš Kmoch (Polepy) 10, 9. Jan Štoček (Kolín), Michal Štefančík (Český Brod) 2, 11. František Suchánek (Polepy) 1, 12. Lukáš Hartig (Kolín), Tomáš Kulvajt (Břežany II), Michal Rejthárek (Červené Pečky), Jakub Slunéčko (Radim), Petr Nekolný (Tuchoraz), Luboš Svoboda (Velim), Jan Sova (Český Brod) 0.